L’Administració pública catalana del futur: digital, pionera i transformadora – Jordi Puigneró i Ferrer

foto_3359540 (1)

Deixeu-me en primer lloc saludar-vos com a nou conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública. Un departament nou, que sota l’impuls del M.H president Quim Torra, vol situar Catalunya i les seves institucions als capdavant del lideratge de la revolució digital que estem vivint.

La Generalitat de Catalunya és l’administració pública de referència per als catalans i les catalanes i el nivell d’autoexigència dels seus treballadors i treballadores ha estat sempre altíssim. Tenim uns professionals altament qualificats que treballen en benefici de l’interès públic i que ho fan cercant l’excel·lència.

Ha estat així al llarg de la seva història. Aquesta vocació de servei públic s’ha evidenciat encara més en aquesta llargs mesos d’intervenció per part de l’Estat i d’aplicació de l’article 155 de la Constitució Espanyola. El col·lectiu dels servidors i servidores públics heu estat un dels col·lectius que més heu patit els efectes de la intervenció de l’Estat Espanyol i, malgrat les dificultats, heu continuat exercint les vostres responsabilitats amb enorme professionalitat i excel·lència. Vagi, doncs, per endavant el meu agraïment i reconeixement.

Tenim una administració potent i un personal molt preparat al capdavant de les nostres institucions. Ara bé, ens cal una actualització per adaptar-nos a les noves realitats i reptes que imposa la revolució digital en què ens trobem immersos.

Encetem, doncs, una nova etapa. Posem rumb cap a l’administració pública catalana del futur.

Un camí transformador que hem de fer plegats. Ha de comptar amb la participació activa dels departaments de la Generalitat però també de les administracions locals, dels agents socials, les organitzacions empresarials, els col·legis professionals, les universitats, les entitats del tercer sector i, per sobre de tots, la ciutadania.

Disposem d’eines molts potents com són la pròpia Secretaria d’Administració i Funció Pública, en especial l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, i altres organismes com el Consorci Administració Oberta de Catalunya.

Eines al servei de la millora de la nostra feina i per tant, al servei dels ciutadans i ciutadanes d’aquest país.

Hem de ser capaços de gestionar el talent i potenciar l’expertesa dins les nostres organitzacions, de manera que puguem extreure el millor de cada professional i mantenir una formació continuada no només en coneixements, sinó especialment en habilitats i actituds envers uns valors públics compartits. Valors que passen per la transparència, l’excel·lència i l’ètica en les actuacions públiques.

Tot en un entorn global de digitalització de la funció pública que ens permetrà ser més eficients i àgils. Apostem per un model de governança oberta i intel·ligent que persegueix establir una comunicació horitzontal, permanent i pròxima entre l’Administració i la ciutadania.

Ho he dit en diverses ocasions: la Catalunya del futur serà digital o no serà.  Penso el mateix de l’Administració pública catalana, que serà digital, pionera i transformadora, o no serà. Una administració moderna i capdavantera al servei d’aquest nou país que estem construint.

 

Jordi Puigneró i Ferrer
Conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat de Catalunya

 

El 20 de desembre de 2002, l’Assemblea General de les Nacions Unides va designar el 23 de juny el Dia de l’Administració Pública.

En motiu d’aquesta data l’Honorable Sr. Jordi Puigneró i Ferrer, conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública del Govern de la Generalitat de Catalunya ens ha volgut adreçar aquestes paraules a través del blog de l’EAPC

8 thoughts on “L’Administració pública catalana del futur: digital, pionera i transformadora – Jordi Puigneró i Ferrer

  1. Sebastià
    HC, m’agradat la seva presentació. No obstant això, he trobat a faltar a partir del paràgraf “encetem , doncs , una nova etapa.. Posem rumb cap a l’administració pública catalana del futur” .una referència a l’historia recent de las situació dels servidors públics. Estava esperançat en una continuació empàtica del missatge, però no ha fet cap referència a la necessitat de restitució dels greuges que hem patit els servidors de la Generalitat des del 2010 , sobre tot a a partir del recent 1 d’octubre i això ha sigut a tots els nivells, sobre tot a nivell moral i econòmic
    En aquest sentit, entenc, els responsables polítics heu de fer esforços per restituir aquests danys a tot el col.lectiu perquè arribar a ser transformadors, com molt bé ,heu dit, i amb això estem d’acord, és el desig de tots.

    M'agrada

  2. Segur que hi ha bons professionals, però els que estem a baix de la cadena laboral, treballem en condicions força precàries. Aplicatius informàtics que fallen molt, en èpoques de molta feina hi ha dies que és impossible treballar. Taules de treball petites, plenes de papers, fent equilibris per trobar el teclat. Càrregues de feina impossibles d’assumir…. penso que caldria fer una revisió a fons de les condicions de treball dels “matxaques” els eterns oblidats.

    Liked by 1 person

  3. Aprofito per felicitar al nou conseller i desitjar molta sort i bona feina ..
    En línia del seu escrit, vull agrair als treballadors de l’Ajuntament de Capellades la seva implicació per aconseguir posar en marxa un gestor d’expedients… tot una fita quan es disposa de pocs recursos , però que queda compensat amb les ganes d’aconseguir millor eficàcia de gestió a veïnes i veïns ..
    Crec que la Generalitat te que treballar molt per unificar programaris de gestió electrònica i documental a tots els Ens, integrant mes aplicacions com mòduls d’EACAT .. o aplicacions al nuvol .. un exemple bo es el Sicalwin (programa de comptabilitat de la diputació de BCN) es una aplicació universal la pot utilitzar tant un Ens gran com un de petit , no es limita la seva implantació al numero d’habitants .. per un Ajuntament d’aprox. 5300 habitants com es el nostre cas.. les despeses de comprar programari, formacions, i maquinaris servidors .. son un cost i esforç al pressupost municipal que costa molt d’assumir i convença a altres regidors que sols volen fer obres que es veuen mes .. Conseller!! Molta sort i salut . …. Jaume de Capellades (regidor – elèctric)
    Buff.. que dius que val cada llicencia Acrobat Pro ? …

    M'agrada

  4. Certament a la Generalitat tenim professionals altament qualificats i qualificades que treballen en benefici de l’interès públic. I certament a totes i tots ens agrada rebre mostres de reconeixement. Però la primera mostra de reconeixement que esperem és el retorn de les pagues extres que se’ns deuen i la millora de les nostres condicions de treball.
    Construir una nova i millor administració al servei de la ciutadania passa, també, per unes condicions de treball dignes i per dignificar la figura de les empleades i els empleats públics.
    I encara un altre comentari: la participació activa en aquesta transformació cal entendre-la també com participació dels treballadors i treballadores, tant de manera directa com a través dels seus legítims representants.
    Joan Maria Sentís (Coordinador de l’Àrea Pública de CCOO)

    M'agrada

  5. Bon dia,

    Com a servidora pública encantada de participar per seguir endavant amb l’administració, de totes i tots, del futur amb excel·lencia i la dignitat humana que ens fa forts i millors persones al servei de les persones. Estem preparats per seguir millorant. Gràcies pel reconeixement.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s