El passat 17 de juny va fer 8 anys que es va publicar el portal Canal Empresa, i en aquest temps s’ha anat consolidant com el portal de referència per a la informació i tramitació de l’activitat econòmica.
Concebut per informar i ajudar a les empreses i persones professionals i intermediàries en els seus tràmits i gestions amb l’Administració (ajuntaments, Generalitat o Estat), Canal Empresa ha anat millorant i adaptant tant els continguts com les eines i serveis que ofereix, sempre escoltant les necessitats d’empreses i professionals que volen posar en marxa la seva activitat.
L’any 2020 ens va ser un any de grans reptes. Canal Empresa i tot l’equip de l’Oficina de Gestió Empresarial van facilitar des dels primers dies del confinament al mes de març la informació i la tramitació dels ajuts COVID i els ERTO, adaptant-se ràpidament a les noves necessitats i a la situació de teletreball. Afortunadament, amb els successius plans de la Finestreta Única Empresarial, ja s’havia treballat en la implantació electrònica dels tràmits adreçats a l’activitat econòmica. A banda dels tràmits que ja estaven disponibles en electrònic, tot el treball previ de la FUE va permetre als equips treballar de forma molt àgil per poder disposar de la tramitació electrònica necessària en temps de confinament.
Si l’any anterior la mitjana mensual de tramitacions a Canal Empresa era de 24.000, durant el mes de novembre de 2020, amb els ajuts als autònoms, es van arribar a fer 533.860 tràmits, la qual cosa va suposar un 2.124% d’increment del trànsit normal.
Amb voluntat de millora contínua, per adaptar-se als canvis i les noves exigències i com a part essencial de la Finestreta Única Empresarial, Canal Empresa segueix preparant nous serveis per ajudar a les empreses i persones professionals i intermediàries.
Quins serveis podeu trobar?
· Pàgina de mesures i ajuts per empreses i professionals: hi trobareu totes les mesures i ajuts per a empreses i professionals, classificats per sector, per tipus de mesura i per estat de la convocatòria.
· Àrea privada: dona la possibilitat de personalitzar els continguts i serveis de l’àrea pública segons les preferències i característiques de la vostra empresa. Aquesta àrea també ofereix accés als serveis que requereixen identificació prèvia, com la tramitació, el seguiment dels tràmits realitzats i la gestió de les dades pròpies.
· Cerca guiada de tràmits: eina per a conèixer els tràmits necessaris per a desenvolupar qualsevol activitat econòmica independentment de l’administració competent. El resultat de la cerca serà un document que inclou una representació gràfica i informació detallada dels tràmits que heu d’iniciar (requisits, documents necessaris, taxes associades i llocs de presentació) i l’ordre en què s’han de sol·licitar.
· Informació sobre els temes d’interès de l’empresa
· Informació sobre sectors d’activitat
Judith Gallimó
Responsable de Canal Empresa
Enhorabona a tot l’equip de Canal Empresa. Gran feina a nivell intern i extern, que moltes vegades no és gaire senzill…