Els dies 5 i 8 de juliol l’Escola ha portat a terme en el marc de la seva Escola d’Estiu dues jornades d’intercanvi de coneixement entre personal docent i entre responsables de formació.
La importància de l’aprenentatge informal i l’intercanvi de bones pràctiques és capital per al món de la formació.
Aquests dies, responsables de formació i docents hem compartit experiències sobre el funcionament de les comunitats de pràctica i el treball col.laboratiu en el disseny d’activitats, el suport de les TIC a la formació, com transferir els aprenentatges als llocs de treball, o com millorar les metodologies formatives introduint el joc seriós.
La jornada destinada al personal formador intern de l’Escola els va fer compartir el seu coneixement dissenyant una activitat i treballant en equip persones pertanyents a grups de formadors interns diferents sota la pressió d’un temps determinat.
Vam compartir, com deia Horaci, allò “dulce et utile”, vam aprendre i ens ho vam passar bé alhora.
Si vau assistir a alguna jornada, ens en voleu donar la vostra opinió? I tot i que no hi assistíssiu, ens voleu comentar quina és la vostra percepció de l’aprenentatge que es produeix en aquest tipus de jornades d’intercanvi de coneixement?
Pel que fa les comunitats de pràctiques, el dia 5 es va exposar el que s’està fent a l’Agència de Protecció de la Salut en comunitats de pràctiques. En altres jornades de l’Escola, s’ha exposat el treball pioner en comunitats de pràctiques a l’Administració de la Generalitat, el programa ‘Compartim’ del Departament de Justícia. L’experiència de l’Agència de Protecció de la Salut es va considerar rellevant ja que té alguns elements que la diferencien del programa ‘Compartim’.
Pel que fa a l’Escola, hi ha una quasi-comunitat de pràctica en l’espai virtual col·laboratiu dels formadors interns, un col·lectiu format per 90 persones organitzades en diversos grups de treball. En aquest espai virtual, els formadors col·laboren en l’elaboració de recursos d’aprenentatge per a les activitats de formació de l’Escola.
Sens dubte, en el context de l’aprenentatge informal, les comunitats de pràctica és un dels elements que l’Escola ha d’explorar més a curt i mitjà termini juntament amb la resta de departaments de la Generalitat i també amb l’Administració local.
¿fue tan dulce et utile como decís? ¿dónde están las comunidades de práctica en todo este proceso? no se tiene constacia de que tengáis en la escola…